Resûlullah (s.a.a) şöyle buyurmuştur: "Bismillahirrahmanirrahim ile başlayan dua reddedilmez." (ed-Da'vat li'r-Ravendi, 52/131).
Resûlullah (s.a.a) şöyle buyurmuştur: "Şüphesiz başında övgü olmayan her dua kısırdır." (el-Bihar, 93/317/21).
İmam Sâdık (a.s) şöyle buyurmuştur: "Mü'minlerin Emiri'nin (a.s) kitabında yer aldığı üzere Allah'tan bir şey dilemeden önce O'nu övmek gerekir. O halde Aziz ve Celil olan Allah'a dua edince önce onu öv."
"Nasıl övelim" diye sorulunca İmam (a.s) şöyle buyurdu: "Şöyle demelisin: Ey bana şahdamarımdan yakın olan! Ey insan ile kalbi arasına giren! Ey en yüce yerde görülen! Ey benzeri olmayan!" (a.g.e. s. 315/20).
Resûlullah (s.a.a) şöyle buyurmuştur: "Sizin bana salavat göndermeniz dualarınız için icabet ve amelleriniz için temizliktir." (a.g.e. 94/54/22).
İmam Sâdık (a.s) şöyle buyurmuştur: "Dua Muhammed'e (s.a.v) ve Âl-i Muhammed'e salavat gönderilmedikçe (Allah'tan) örtülüdür." (el-Kafi, 2/491/1).
İmam Sâdık (a.s) şöyle buyurmuştur: "Her kim Aziz ve Celil olan Allah'tan bir ihtiyacını dilemek isterse Muhammed'e (s.a.v) ve Ehl-i Beyt'ine salavat göndermekle başlasın. Sonra Allah'tan hacetini dilesin. Sonunda da Muhammed'e (s.a.v) ve Ehl-i Beyt'ine salavat göndersin. Zira Aziz ve celil olan Allah duanın başını ve sonunu kabul ettiği halde ortasını terk etmekten daha yücedir. Zira Muhammed'e (s.a.v) ve Âl'ine gönderilen salavat örtülü kalmaz." (Mekarim'ul-Ahlak, 2/19/2040).
İmam Ali (a.s) şöyle buyurmuştur: "Her dua Muhammed'e (s.a.v) ve Âl-i Muhammed'e salavat göndermedikçe göklerden örtülüdür." (Kenz'ul-Ummal, 3988).
İmamların (a.s) duasında şöyle yer almıştır: "Allah'ım! Eğer günahlarım Senin nezdinde yüzsuyumu dökmüşse ve Senden duamı engellemişse o halde Muhammed'e (s.a.v) ve Âl-i Muhammed'e salavat gönder. Onların yüzüsuyu hürmetine ya Rabbi dualarımı kabul et." (el-Bihar, 94/22/19).
İmam Kâzım (a.s) şöyle buyurmuştur: "Allah'tan bir ihtiyacını dilemek istediğinde şöyle de: Allah'ım! Ben senden Muhammed (s.a.v) ve Âl'inin (a.s.) hakkı için diliyorum. Şüphesiz onların Senin nezdinde bir makamı vardır." (ed-Da'vat li'r-Ravendi, 51/127).
İmam Sâdık (a.s) şöyle buyurmuştur: "Allah'ın açık ve gizli elçileri vardır. O halde Allah'ın açık elçileri hakkı için bir şey dilediğinde gizli elçilerinin hakkı için de dile." (el-Bihar, 93/311/13). (Muhammed Muhammedî Reyşehrî, Mizanu'l-Hikmet).
OKAN EGESEL